Hemerotekari Artikulu Bilduma

Gai ezberdinei buruzko artikuluak

Meet the world

Testua: Icaro Doria http://www.brazilianartists.net lotura Irudiak: Pablo 2009-02-28 unblogger lotura

Meet the World
(Angola: *Personas infectadas con HIV. *Personas infectadas con Malaria.
*Personas con acceso a cuidado médico)

Meet the World
(Brazil: *Vive con menos de $10 al mes. *Vive con menos de $100 al mes.
*Vive con menos de $1000 al mes. *Vive con más de $100.000 al mes)

Meet the World
(Burkina: *Niños que viven menos de 1 año. *Niños que viven menos de 3 años.
*Niños que alcanzan la madurez)

Meet the World
(China: *Niños de 14 años que trabajan. *Niños de 14 años que estudian.)

Meet the World
(Colombia: *Exportación de bananas. *Exportación de café. *Exportación de cocaína.)

Meet the World
(Unión Europea: *Consumo de petróleo. *Producción de petróleo.)

Meet the World
(Somalia: *Mujeres que sufren de mutilación de genitales.
*Mujeres que sufren de mutilación de genitales.)

Meet the World
(USA: *A favor de la guerra en Irak. *En contra de la guerra en Irak.
*No sabe dónde queda Irak.)

Icaro Doria is Brazilian, 25 and has been working for the magazine Grande Reportagem, in Lisbon, Portugal, for the last 3 years. He is part of the team (with Luis Silva Dias, João Roque, Andrea Vallenti and João Roque) that produced the flags campaign which has been circulating the Earth in chain letters via e-mail. Icaro gave us a small statement about the campaign, translated by Isabell Erdmann:
The magazine Revista Grande Reportagem is a Hard Journalism magazine, on the same line as the Times. The idea was to bring across the concept that the magazine offers profound journalism about topics of real importance to the world of today.

This is how we thought of the concept Meet the World.

We started to research relevant, global, and current facts and, thus, came up with the idea to put new meanings to the colours of the flags. We used real data taken from the websites of Amnesty International and the UNO.

The campaign has been running in Portugal since January 2005. There are eight flags that portray very current topics like the division of opinions about the war in Iraq in the United States, the violence against women in Africa, the social inequality in Brazil, the drug trafficking in Columbia, Aids and malaria in Angola, etc.

With regards to the email presenting the campaign as being done by a Norwegian diplomat, this information is completely wrong. There is no Norwegian diplomat called Charung Gollar, there was no presentation in the UNO, and the campaign is not called ‘The Power of the Stars’. This was all invented and is going round the world via email.

That’s it, basically.

ICARO DORIA


A Revista Grande Reportagem, é uma revista de Hard Journalism, tipo a Times.A idéia era passar o conceito de que a Revista oferecia jornalismo profundo nos assuntos que de real importância no mundo atual.Foi aí que chegamos no conceito Meet the World.

A partir daí começamos a pesquisar factos relevantes, globais e actuais e aí surgiu a idéia de dar novos significados as cores das bandeiras.

Os dados usados são todos reais e foram tirados de sites da Amnistia Internacional e da ONU.

A campanha está em veiculação desde janeiro em Portugal. São oito bandeiras que retratam temas bastante actuais, como a divisão de opiniões sobre a guerra do iraque nos EUA, a violência contra a mulher na áfrica, a desigualdade social no brasil, o tráfico de drogas na colómbia, o HIV e a malária em Angola e etc…

Com relação ao email que apresenta a campanha como trabalho de um diplomata norueguês, essa informação é completamente falsa. Não existe nenhum diplomata norueguês chamado Charung Gollar, não aconteceu nenhuma apresentação na ONU e a campanha não chama O Poder das Estrelas. Isso tudo foi inventado e rodou o mundo via email.

É basicamente isso.

ICARO DORIA

Campanha Bandeiras

Agência : FCB Portugal
Producto: Revista Grande Reportagem
Anunciante: Revista Grande Reportagem

Director Creativo: Luis Silva Dias
Redactor: Icaro Doria
Director de Arte: João Roque
Executivo de Contas: Andrea Vallenti
Ilustrador: João Roque

Advertisements

urtarrila 15, 2010 - Posted by | Artea, Soziologia | , , , , ,

Erantzunik ez oraindik.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s

%d bloggers like this: